2015. március 8., vasárnap

Mikor forduljunk szervízhez?

Mikor forduljunk szervízhez?

Természetesen nehéz megmondani, hogy mikor keressünk fel egy szervizt. Függ attól  hogy mennyire értünk a géphez. Sokan azt hiszik hogy értenek hozzá, hiszen használják naponta.

Volt olyan ember aki megkérdezte tőlem, hogy miért Infrormatikus lettem? Ma már mindenki ért az Informatikához és a számítógépekhez.
Erre ugye az ember nehezen tud mit mondani. Mondhattam volna, hogy beszélni is tud mindenki, mégis vannak nyelvtanárok, de feleslegesnek éreztem, így azt mondtam szerintem ez nem így van.

Egy  másik tipikus problémára is szeretnék kicsit rávilágítani. Sokan ismerősökkel próbálják megjavíttatni a gépüket vagy a hálózatukat. Rengetegen jönnek a szervizbe úgy, hogy az ismerősöm megnézte de nem működik, vagy rosszabb lett mint volt. Arról nem is beszélve hogy ilyenkor nem nagyon tudunk reklamálni, hiszen szívességről van szó a legtöbb esetben.

Egy szervizestől joggal elvárhatjuk, hogy szakértelemével és gyakorlatával magabiztosan tájékoztassa az ügyfelet a lehetséges problémákról. Ha egy gép kerül hozzánk, akkor az ügyfél elmondja mi a hibajelenség, hogyan kezdődött és mi zavarja a gép működésében. Ezek nagyon fontos információk, melyeket meghallgatva véleményem szerint el tudjuk mondani az ügyfélnek, hogy mi lehet a baj és ez kb. mennyi költséggel fog járni.

A számítógépet akkor kell szervizbe vinni, ha nem értünk hozzá eléggé és nem szeretnénk hogy más még több kárt tegyen benne.
Vannak olyan triviális esetek, mikor nem kapcsol be a gép és mikor nem jön be semmi a monitoron. Ezeknél kézenfekvő hogy szervizbe visszük, de vannak kevésbé kézenfekvő problémák is.

Tipikus probléma szokott lenni az is, hogy a FÉRFi ember ugye azt hiszi, hogy mindenhez ért.
Szét akarja szedni a laptopot és szerencsés esetben már egy rövid idő után feladja mert az a rengeteg csavar megijeszti. Van azonban aki szétszedi és letör ezt azt, nagyobb kárt okoz és még több pénzébe is kerülhet a gép mire a szervizbe kerül.

Melegszik? Zúg??
Sokan nem tudják, hogy a számítógépeket nem elég (és szerintem nem is a legjobb megoldás) kiporszívózni. A hűtés az a gép életének nagyon fontos eleme. Figyelem! a laptop szellőzőjén befújt levegő sem oldja meg a hűtési problémát! Nagy károkat okozhatunk vele!
A számítógépet kb. évente egyszer ki kell tisztítani, de a laptopnál ez csak úgy lehet, ha szépen, szakszerűen szét szereljük, majd úgy takarítjuk ki a hűtőt és minden elektronikai elemet. Jómagam a kompresszoros levegő tisztításra esküszöm.
Ha azt gondolnánk, hogy ezzel meg is vagyunk, óriásit tévedtünk.
Én ha egy gépet takarítok, akkor minden esetben ellenőrzöm hogy a processzor hő elvezető paszta milyen állapotban van és az esetek 90%-ban újra is kell pasztázni.







Lassú számítógép?

Rengeteg téveszme kering és én is sok ilyenről hallok.
A gép lassúságát általában az okozza, hogy a felhasználók nem figyelik mi van a számítógépükön.
Egy számítógépet ugyanúgy karban kell tartani mint bármi mást. Ha elhanyagoljuk, akkor ne csodálkozzunk rajta, hogy belassul. 
1., Nézzük meg milyen programok vannak a gépen. Ha látunk olyat amit nem használunk, akkor távolítsuk el.

2., Gyorsító és optimalizáló programok. Ezek a programok legnagyobb része inkább árt mint használ. Sok program blokkolja a hálózati komunikációt mert "mindenre figyel". Gondoljunk bele. Ha mindenre oda kell figyelni egy programnak ami a gépen van, akkor természetes hogy lelassul.Ezeket a programokat száműzzük vagy ha már feltettük akkor állítsuk be rendesen és figyeljük hogy nem lassabb - e a gép mondjuk 2 nap múlva.

3., Sok számítógéppel gyári programokat is adnak. Vannak olyan védelmi programok, melyek vírusírtóként és védelmi szoftverként működnek. Ezek általában mind korlátozott ideig működnek és ezután már "csak" helyet foglalnak. Arról nem is beszélve hogy szinten lassítják a gépet.

4., Vírusírtó nagyon fontos! Volt olyan aki azt mondta nem hisz a vírusírtókban. Véleményem szerint ez nem hit kérdése. Ha gépünk van, akkor igenis torődni kell vele. Nagyon fontos, hogy CSAK EGY VÍRUSÍRTÓ legyen a gépünkön egyszerre. Ezek ugyanis összeakadnak és drasztikusan lassítják egymást.

5., Amiket én ajánlok:
 Vírusírtó: Ingyenes AVG, ingyenes AVAST. Természetesen ekörül mindig vita van, mert egy szubjektív dolog. Én ezeket használom. Szeretném felhívni a figyelmet arra, hogy ha feltettünk egy ingyenes vírusírtót, akkor figyeljünk oda miket kínál! Szokott feltenni olyan kérdéseket, amik kibővítik a "tudását" pl weboldal védelem stb. Ezeket ne fogadjuk el és ne próbáljuk ki a 30 napos verziókat sem mert ha lejár, akkor megint ott állunk hogy jönnek a figyelmeztetések, miszerint lejárt a vírusírtónk.
Tisztító program: CCleaner nevű ingyenes program. Remekül teszi a dolgát és tényleg segíthet.

6., A böngésző kitakarítása. Előzmények, bővítmények, toolbarok, cookie-k és tárolt adatok törlése sokat segíthet a böngészőnek a gyorsaságán.

Amennyiben ezek a lépések sem segítenek, akkor célszerű újra telepíteni a gépet.
A Windows-ok amúgy sem bírják sokáig ha rendszeresen használják őket. Használattól függően 1-1,5 éven belül újra kell őket telepíteni.

Remélem tudtam segíteni valamennyit.

Kérdéseket és észrevételeket nyugodtan írjátok meg.

Ha probléma van, keressetek nyugodtan!

Ne feledjétek! A NAP-TEAM szerviz értetek jött létre! Ha gond van, keressetek bátran!
Nehéz Attila
+36203206357

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése